Veelgestelde vragen

Ik wil Benvido Support graag als App op mijn telefoon. Kan dat?

Benvido Support is zo ontwikkeld dat het geschikt is voor mobiele devices zoals een telefoon of tablet. Benvido Support is echter nog niet beschikbaar in de app stores. Wil je toch makkelijk toegang? Maak dan een ‘tegeltje’ (snelkoppeling) op je telefoon zodat je met één klik naar Benvido navigeert.

Hoe doe je dat?

Op een Android device gebruik je de Google Chrome browser en ga je naar www.benvidosupport.nl; tik op de drie streepjes onderaan het scherm; tik dan op ‘Pagina toevoegen aan’ en kies in het volgende scherm voor ‘Startscherm’.

Op een Apple device gebruik je de Safari browser en ga je naar www.benvidosupport.nl; tik op het deel-icon in de navigatiebalk (vierkantje met pijl omhoog); scroll naar onderen en kies voor; ‘Zet op beginscherm’ of ‘Voeg toe aan beginscherm’.

Bij het registreren krijg ik een wit scherm

In de praktijk kan het voorkomen dat het registratiescherm niet goed werkt in combinatie met de gebruikte browser. Het is ons bijv. bekend dat de huidige versie van Microsoft Edge hierdoor soms problemen geeft. In toekomstige versies gaat Microsoft over op een andere "motor" binnen haar browser waardoor dit probleem opgelost wordt. Voor nu kun je dit waarschijnlijk het beste oplossen door een andere browser (Google Chrome, Firefox etc.) te kiezen op bijv. uw laptop of desktop. Mocht het voorgaande niet helpen dan ontvangen wij graag meer informatie per mail (info@benvido.nl) over het gebruikte merk en type apparaat (desktop, laptop, mobiele telefoon) en via welke browser u probeert te registreren.

Ik krijg een uitnodiging om een aantal vragen in te vullen met een link. Als ik op die link klik kom ik op een pagina waar ik kan inloggen of registreren. Wat moet ik dan doen?

Registratie is enkel de eerste keer dat je in wenst te loggen bij een organisatie of vereniging nodig. Elke volgende keer kun je inloggen. Na inloggen of registreren ga je automatisch door naar de vragenlijst.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe kan ik weer inloggen?

Als je je wachtwoord bent vergeten kan je op het inlogscherm klikken op ‘wachtwoord vergeten’ Na invullen van je e-mailadres krijg je een mail met een link waarmee je het wachtwoord opnieuw kunt instellen.
Afhankelijk van de instelling van je e-mail kan het overigens voorkomen dat het lijkt alsof je geen mail ontvangt. Deze kan dan in de Spam-folder staan.

Mijn e-mailadres is gewijzigd. Hoe kan ik dat binnen de Benvido omgeving aanpassen?

Log hiervoor in met het oude emailadres en je wachtwoord. Klik dan op je profielfoto rechtsboven op het scherm. Daarna kan je je e-mailadres wijzigen. Controleer ook gelijk de getoonde gegevens of deze nog up to date zijn en pas ze eventueel aan.

Ben ik verplicht om bepaalde vragen in een enquête in te vullen?

De organisatie die de enquete verstuurt kan bepalen of het verplicht is om bepaalde vragen te beantwoorden.

Ben ik verplicht om een enquête in te vullen?

De organisatie die de enquete verstuurt kan bepalen of het verplicht is om een enquête in te vullen. Als het verplicht is om de enquête in te vullen ben je daar al in een eerder stadium door de organisatie over geïnformeerd via ledenblad, e-mail of anders.

Kan ik een ingevulde enquête later nog aanpassen?

De beheerder van de organisatie kan de enquête als ‘aanpasbaar’ of ‘niet aanpasbaar’ aanmaken. Een aanpasbare enquête is na invullen en tot de opgegeven einddatum nog zichtbaar en kan worden bekeken en aangepast.  Een niet aanpasbare enquête is na invullen en verzenden niet meer zichtbaar en kan ook niet meer worden aangepast.

Kan iedereen die de enquête invult de gegevens van elkaar inzien?

Nee,  dat is niet mogelijk. Alleen de beheerder kan die gegevens inzien en gebruiken. 

Moet ik me altijd registreren om een enquête in te mogen vullen?

Nee,  dat is niet altijd nodig. Er zijn enquêtes waarbij dat niet nodig is.  De beheerder van de organisatie kan dit aangeven bij het opstellen van de enquête. 

Waarom moet ik me (eenmalig) registreren om een enquête in te kunnen vullen?

Een beheerder kan bij het aanbieden van een in te vullen enquête bepalen of registratie verplicht is of niet. Als de beheerder nl. moet weten wie welke antwoorden heeft gegeven is registratie noodzakelijk. Hierdoor kan de beheerder obv de gegeven antwoorden mogelijk ook gerichtere vragen stellen of eventueel bepaalde personen benaderen.

Kan ik me als gebruiker zelf ook verwijderen?

Het is nu nog niet mogelijk om jezelf als gebruiker te verwijderen. Dit is binnenkort wel mogelijk. Indien je eerder verwijderd wenst te worden kan je dit aangeven bij de beheerder.

Ik heb me geregistreerd maar zie verder geen enquête of formulier om in te vullen.

Als de beheerder geen enquête opengesteld heeft voor alle gebruikers dan zie je geen in te vullen enquête. Wellicht heb je met een ander e-mailadres geregistreerd dan bij de organisatie bekend is. Neem dan contact op met de beheerder van de organisatie.

Wie heeft toegang tot de gegeven antwoorden en wat gaat hiermee gebeuren?

Alleen de beheerder van de organisatie die de enquête heeft toegestuurd heeft toegang tot de beveiligde database met alle antwoorden. De organisatie kan mogelijk meer dan 1 beheerder hebben aangewezen en die hebben dan ook toegang.